luni, 22 mai 2017

Copilărie, unde eşti? - Festivalul Opera Copiilor

La această întrebare ne poate răspunde competent, cred eu, Opera Comică pentru Copii care, cu ocazia Zilei Copilului, organizează Festivalul Opera Copiilor  în Parcul Herăstrău şi la Muzeul Satului, în zilele 1-4 iunie. Ce puteţi face acolo? Păi, timp de 4 zile, cei mici împreună cu familiile lor pot vedea peste 15 spectacole de muzică, teatru, balet sau street dance dar şi o gală extraordinară în care vor face cunoştinţă cu cele mai frumoase poveşti ale Operei Comice pentru Copii! În plus, pe aleile parcului vor avea loc numeroase activităţi pentru copii: Face Painting, Photo Point, Puzzle Point, Cinema OCC, Jocurile şi Magazinul Operei Comice pentru Copii. Deci 4 zile dedicate copiilor, cu intrarea gratuită, la care puteţi participa folosind evenimentul de pe Facebook.


Originea sărbătorii Ziua Copilului este destul de controversată, deşi nu este chiar atât de veche. Turcii susţin că la ei a apărut prima dată, unii spun că în fosta Uniune Sovietică, alţii vorbesc despre Naţiunile Unite. Nu voi fi eu cel care va susţine o opinie sau alta, important este că există şi că ar trebui să fie marcată din ce în ce mai frumos. Cred cu convingere că fiecare zi ar trebui să fie o zi a copiilor, iar Opera Comică pentru Copii ne dă un frumos exemplu.


Acum, ce să spun? Cât am fost eu copil, Ziua de 1 Iunie era marcată de altfel de manifestări, de genul:



Dar cum spuneam, era doar o zi între celelalte. În rest socializam offline şi o făceam cu simţ de răspundere şi chiar cu semne, gen genunchi şi coate julite sau mici vânătăi, în jocuri de genul Raţele şi Vânătorii, Castelul (într-o variantă mai băieţească), V-aţi Ascunselea (un, doi, trei, patruzeci, suta!) şi câte şi mai câte. Asta fără să vorbesc de jocurile iernii cu bulgăreală şi săniuş până ne băgau părinţii în casă. E drept nu aveam smartphoane, tablete, tot felul de gadgeturi şi nici internet. Şi parcă era copilăria mai frumoasă, dar cine sunt eu să judec? Eh, doar amintiri...

Festivalul de care aminteam va fi o bună ocazie de a ieşi împreună cu copiii în aer liber. Şi poate că veţi reuşi să "uitaţi" gadgeturile moderne acasă. Zic eu că merită să încercaţi!

Sursă foto "Epoca de aur" - https://www.realitatea.net/galerie-foto-cum-se-sarbatoarea-1-iunie-ziua-copiilor-patriei-pe-vremea-lui-ceausescu_1942131.html

8 comentarii :

  1. N-as da jocurile de altadata pe cele de acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu, dar copii de azi cu siguranţă ar face-o. Cei mai mulţi! :(

      Ștergere
  2. pacat ca ambele locatii sunt departe de mine, ca mi-ar fi placut sa merg si eu pentru o baie de culoare si veselie, sa fac cateva poze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate totuşi reuşeşti! Cred că ai strânge material fotografic pentru muuulte articole!

      Ștergere
  3. Valeu, 1 iunie de atunci? Era si nu era frumos, dar era pentru ca altceva nu am avut!

    Uite aici diversitate si oportunitati! Pe alese. Multumim pentru informatii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca să fiu sincer, cam trăgeam chiulul la zilelea alea, dar mă duceau cu arcanul la Daciadă! :)

      Ștergere
  4. Eu, cel putn, eram tare mandra cand participam la astfel de manifestatii, ma simteam foarte importanta, simteam spiritul patriotic in mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu eram patriot, ţineam cu Steaua şi naţionala de fotbal a României dar şi cu cea de handbal (a se citi cu România la orice competiţie). Pe cuvânt, nu pierdeam nici un meci! Şi tare m-am bucurat când românii i-au bătut pe ruşi la handbal acasă la ei (1980) sau când Steaua a luat C.C.E. şi Supercupa Europei! :) Am cântat şi Tricolorul fără să mă pună nimeni!

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !